Ron Meijer. Creative Consultant/Copywriter

 

1993-2011 partner/creatief directeur copy imagine'
1989-1993 creatief directeur GGK
1984-1988 partner/creatief directeur Akkerman Meijer van Varik
1979-1984 creatief directeur FCB
1975-1979 copywriter McCann
1970-1974 copywriter Young & Rubicam

Nationale en internationale prijzen: Meer dan voldoende.

Houdt ervan om concepten, kopregels en thema’s te bedenken die zowel aan het denken zetten als de
spijker op de kop slaan. Kan daardoor ook uiterst behulpzaam zijn bij het vinden en verwoorden van een
goede merkpropositie. (Als uw merk nog niet bestond, waarom zou het dan moeten worden uitgevonden?)
Heeft een hekel aan leuk bedoelde reclame die de plank mis slaat (en dat komt vaak voor). En vindt dat
een goede creatief en strateeg midden in de maatschappij moet staan. (Je moet mensen niet vragen
wat ze willen, maar observeren wat ze doen).
Naast z’n core business, goede ideeën, wil hij zich ook nog weleens bezighouden met lesgeven, op een
academie bijvoorbeeld, en het schrijven van columns. In vakbladen over het vak en in dagbladen over de
wereld daarbuiten. Van die brede oriëntatie hebben zijn opdrachtgevers nog dagelijks plezier.

Ron was ook: Columnist regionale dagbladen, Bestuurslid VEA, Voorzitter Art DirectorsClub Nederland,
Jurylid Cannes Advertsing Gold Lions. Docent Willem de Kooning Academie Rotterdam, Gastdocent, en
rijksgecommiteerde, Hogeschool Holland, bestuurslid Sire (Stichting Ideële Reclame) Ron is nog regelmatig:
Publicist Financieel Dagblad, columnist Adformatie.

Ron werkte o.a. voor:
Aids Fonds. Oprichtingscampagnes, bedenker merk Stop Aids Now.
Warchild. Medebedenker: Hoe haal je de oorlog uit een kind.
Ministerie van Econmische Zaken. Energiebesparing, de aarde als kaars.
BSO Origin. Alle campagnes, ghostwriter Eckart Wintzen.
IBM. Streepjescampagne.
Vrom inburgering. In het echte leven zijn geen ondertitels.
Vrom duurzaam. Nederland gaat voor een beter klimaat.
Min. Van binnenlandse zaken. Anti-discriminatie, bordjes.
KPN Corporate. Ik ben Patrick Morley, ik ben KPN.
Eurocamp. Merkconcept en campagne.
En o.a. ook voor: WNF, Robeco, CZ, Duyvis, Mona, WUH, Ode, Parker, Sony, KNB(notarissen).
Laatste project: TV Campagne ASN Bank: Geld wordt pas fout of goed door wat je er samen mee doet.
Nieuwste project: Save the Children (NGO).